dr Konrad Wojnowski
Konrad Wojnowski (ur. 1987) – performatyk, tłumacz tekstów teoretycznych. Absolwent i pracownik Wydziału Polonistyki UJ. Studiował na Freie Universität w Berlinie. Autor dwóch książek: Estetyka zakłócenia (2012), poświęconej twórczości Michaela Hanekego, i Pożyteczne katastrofy (2016), traktującej o potencjalnie produktywnym wpływie niespodziewanych w kulturze, a także artykułów naukowych i popularnonaukowych. Zajmuje się teorią performatywności, filozofią komunikacji oraz wpływem mediów i technologii na kulturę.
Monografie autorskie:
Estetyka zakłócenia. Kino Michaela Hanekego, Księgarnia Akademicka, Kraków 2016.
Pożyteczne katastrofy, Universitas, Kraków 2016.
Artykuły naukowe:
Katastrofa na dworcu La Ciotat: o negatywnej performatywności filmu [w:] Widzialne, niewdzialne. Performatywność reprezentacji, red. Karolina Czerska, Joanna Jopek, Anna Sieroń, Księgarnia Akademicka, Kraków 2013.
Performatywność katastrof: WTC, „Didaskalia” 2013 nr 115.
Performatyka – teoria katastrof, „Przestrzenie teorii” 2014 nr 22.
Katastrofa jako komunikat w świetle fizycznej teorii informacji, „Kultura współczesna” 2014 nr 4 (84).
Thermoperformatics – Energy and Performace Studies [w:] Between Text and Soma: When Literary Studies and Performance Studies Meet, Cambridge Scholars Publishing, Cambridge 2016 (tekst przyjęty do druku).
Zachować traumę – 9/11 Museum w Nowym Jorku, „Didaskalia” 2016 nr 131.