Prace licencjackie

Prace licencjackie

2016

Promotor dr Wanda Świątkowska

Anna Bandiak, Działalność Marka Kondrata i polskich winnic w kontekście performatywności opowieści o winie

Jagoda Bielawska, Jak daleko sięga miłość? Czyli kreacja i autokreacja Witkacego w relacji z kobietami

Elżbieta Czamara, Performatywność żywego słowa w kontekście poglądów Mieczysława Kotlarczyka

Iga Kaczmarek, KZ Płaszów – strefa śmierci wpisana w przestrzeń życia. Między nie-miejscem pamięci a miejscem nie-pamięci

Paulina Kubas, Performatyka uwodzenia na przykładzie Don Juana Tenorio Józefa Węgrzyna

Aleksandra Kuzemko, Sztuka, którą można zabić. Problematyka ekspozycji obiektów stworzonych z żywych tkanek i komórek – na przykładzie wybranych prac twórców projektu: The Tissue Culture & Art Project

Marek Mardosewicz, Livestreaming jako nowy trend w kulturze. Na przykładzie twitch.tv

Marta Pajewska, „Moje ciało mówi do mnie…” – Różewicz w przestrzeni rapu

Mirosław Płonka, Performatywność polowania na nazistów w świetle filozofii Hannah Arendt

Nina Rachwał, Zamach na Abrahama Lincolna – analiza przestrzeni i scenariusza wydarzeń

Ewa Tadrowska, Pisarz performer. Strategie autokreacji pisarza na przykładzie Jacka Dehnela

Joanna Wisłowska, Sprawczość stołu. Relacja pomiędzy przedmiotem i człowiekiem

Paula Wojciechowska, Akt profanacji – mechanizmy wpływające na jego zaistnienie w produktach kultury masowej

2015

Magdalena Bałajewicz, Forma otwarta. Od dzieła do wykonawcy. Bogusław Schaeffer i Miles Davis jako przykład przemian muzyki i dramatu w XX wieku, promotor: dr Wanda Świątkowska

Ewa Bednarczyk, „Kalevala" i jej wpływ na kształtowanie się fińskiej tożsamości i sztuki narodowej XIX wieku, promotor: dr Wanda Świątkowska

Klaudia Laś, Analiza projektu „Situation Rooms" Rimini Protokoll z perspektywy dramaturgii doświadczenia. Strategie wytwarzania doświadczenia widza, promotor: dr Wanda Świątkowska

Julia Lizurek, Doświadczyć niewidzialnego. Analiza filmu oraz doświadczenia widza „Blue" Dereka Jarmana, promotor: dr Wanda Świątkowska

Kamil Mularz, Uobecnianie obcości w kulturze popularnej. Freak show w teledyskach zespołu Die Antwoord, promotor: dr Wanda Świątkowska

Sylwia Prokop, Gregory House jak Sherlock Holmes. Wykorzystanie schematu oraz cech powieści detektywistycznych Arthura Conana Doyle'a o Sherlocku Holmesie w serialu medycznym „Dr House", promotor: dr Wanda Świątkowska

Aleksandra Rykała, Performatywne konstruowanie wizerunku Marilyn w spektaklu „Persona. Marilyn" Krystiana Lupy, promotor: dr Wanda Świątkowska

Tomasz Stefanowicz, Re-produkcja obecności Jana Pawła II, promotor: dr Wanda Świątkowska w oknie

Katarzyna Szatyłowicz, Guilty pleasure, czyli disco polo. Fenomen zjawiska disco polo na polskiej scenie muzycznej, jego ugruntowania historyczne oraz spojrzenie na kulturę disco polo w kontekście performatywności, promotor: dr Wanda Świątkowska

Jadwiga Wąsacz, Performanse jurodiwego , promotor: dr Wanda Świątkowska

Patrycja Wróbel, Pływanie sportowe jako performans kulturowy, organizacyjny i techniczny, promotor: dr Wanda Świątkowska

2014

Justyna Abramczyk, Architektura sakralna i postsakralna, promotor: dr Ewa Bal

Daria Bilska, Jim Morrison-sztuka umierania. Strategie interpretacji kulturowego mitu, promotor: dr Ewa Bal

Sabina Chwastyk, Od starożytnego rytuału do współczesnego performansu. O rozwoju olfactory artu, promotor: dr Ewa Bal

Krzysztof Domin, Żywe obrazy. Perfromanse w witrynach amsterdamskiej dzielnicy czerwonych latarni, promotor: dr Ewa Bal

Aleksandra Sowa, Teatr postdramatyczny, performatyzowanie teatru, a może estetyka performatywności? O trzech spojrzeniach  na ewolucję współczesnego teatru, promotor: dr Ewa Bal

Weronika Trzepla, Boże Chroń Nas Wszystkich  -  God Save Us All. O performatywnych aspektach funkcjonowania monarchii brytyjskiej, promotor: dr Ewa Bal

Joanna Pawłowska, Rower na tle teoretycznych koncepcji narracyjności historii oraz taktyk oporu. Specyfika pracy kurierów rowerowych, promotor: dr Ewa Bal

2012

Justyna Luranc, Performatyka koncertów Motions Trio, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Barbara Man, Top Model, prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Julia Szczęsna, Żywe pomniki, prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Justyna Blicharz, Performatyka koncertu muzycznego - zespół Duch, prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Katarzyna Lemańska, Teatr rozszerzony Wojtka Ziemilskiego, prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Katarzyna Nowak, Budowniczy tła scenicznego w Częstochowie, prof. dr hab. Dariusz Kosiński

2011

Alicja Górkiewicz Akademia Ruchu – poetyka codzienności, prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Tomasz A. Kalita, OPOWIADANIE – próba analizy struktury gier narracyjnych i nazw pustych Fikcji, prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Dorota Kawęcka Dramaturgia wydarzenia muzealnego. Publiczność za kulisami Natural History Museum w Londynie, prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Dagmara Łuba,  Chór sportowy. Masowe performanse kibiców KKS Lech Poznań, prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Małgorzata Maciejewska, Fotografia i Śmierć. Śmierć na Fotografii. Wiktoriańska fotografia post mortem jako przykład teatralizacji śmierci, prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Anna Matras, „Jarocin! Rock and roll!" – scena punkrockowych przedstawień.     Ciało zbiorowe koncertów  w Jarocinie (1982 – 1987), prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Jakub Papuczys,  Od wielości do emancypacji, czyli efekt „realności" w teatrze Mai Kleczewskiej, prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Katarzyna  Peplińska ,,Polskość, którą kocham i której nienawidzę." Problematyka polskości w spektaklach Jana Klaty: Szajba oraz Utwór o Matce i Ojczyźnie, prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Joanna Zielińska,  Relacje między plastyką teatralną a tańcem w twórczości Merce'a Cunninghama, prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Sokolova Olesya, Dramaturgia Nikołaja Kolady na polskich scenach ostatniej dekady , promotor:  prof. dr hab. Małgorzata Sugiera

Maria Napieraj, Dramaturgia oper Johna Adamsa, promotor: dr hab. Mateusz Borowski

2010

Bubrowiecka Kamila, Teksty gry Krystyny Miłobędzkiej, pod kierunkiem dr Mateusza Borowskiego

Dziedzic Agnieszka, Wybrany dramaty Nikołaja Kolady w kontekście dramaturgii subiektywnej,pod kierunkiem dr Mateusza Borowskiego

Kawęcka Dorota, Dramaturgia wydarzenia muzealnego. Publiczność za kulisami Natural History Museum w Londynie , pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Stasiowska Justyna, Strategie campu w „Śmierć i dziewczyna I-V. Dramaty dziewczynek" Elfride Jelinek, pod kierunkiem dr Mateusza Borowskiego

2009

Śledź Zofia, Wykorzystanie tragedii greckiej jako modelu teatru politycznego we współczesnym teatrze polskim. Próba analizy porównawczej „Bachantek" Krzysztofa Warlikowskiego, „Fedry" Mai Kleczewskiej i „Orestei" Jana Klaty, pod kierunkiem dr Mateusza Borowskiego

Wojnowski Konrad, „Dramat eksperymentu"? Wątpliwości wokół kategorii tragedii w dramacie elżbietańskim, pod kierunkiemdr Mateusza Borowskiego

2008

Biegaj Irmina, Wdzieranie się pod skórę. „Twin Peaks" jako furtka do świata postmodernistycznych rozwiązań dramaturgicznych, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Gabryel Aniela, Trening w Teatrze Pieśń Kozła, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Jamrozik Żaneta, Od Andy'ego Warhola – pop artefaktu do Andy'ego Warhola – pop idei, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Kacwin Marta, Między awanturnikiem a hetmanem. „Mazepa" Juliusza Słowackiego jako brakujące ogniwo opowieści mitycznej, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Linek Agata, Znaczenie postaci Don Juana na podstawie „Zwodziciela z Sewilli" i „Kamiennego Gościa" Tirso de Moliny oraz „Kamiennego Gościa" Aleksandra Puszkina pod kierunkiem prof. dr hab. Włodzimierza Szturca

Wieliczko Agnieszka, Karnawał i motywy karnawałowe w „Wędrówce Mistrza Kościeja" Michela de Ghelderode, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Zielińska Justyna, Od szeptu do krzyku, czyli Schubertem deszyfrowanie dodekafonicznych kompozycji dramatopisarskich Elfride Jelinek , pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

2010

Kamila Bubrowiecka, Teksty gry Krystyny Miłobędzkiej, promotor: dr hab. Mateusz Borowski. Agnieszka Dziedzic, Wybrane dramaty Nikołaja Kolady w kontekście dramaturgii subiektywnej,  promotor: dr hab. Mateusz Borowski

2009

Zofia Śledź, Wykorzystanie tragedii greckiej jako modelu teatru politycznego we współczesnym teatrze polskim. Próba analizy porównawczej „Bachantek" Krzysztofa Warlikowskiego, „Fedry" Mai Kleczewskiej i „Orestei" Jana Klaty, promotor: dr hab. Mateusz Borowski