Prace licencjackie
Prace licencjackie
2016
Promotor dr Wanda Świątkowska
Anna Bandiak, Działalność Marka Kondrata i polskich winnic w kontekście performatywności opowieści o winie
Jagoda Bielawska, Jak daleko sięga miłość? Czyli kreacja i autokreacja Witkacego w relacji z kobietami
Elżbieta Czamara, Performatywność żywego słowa w kontekście poglądów Mieczysława Kotlarczyka
Iga Kaczmarek, KZ Płaszów – strefa śmierci wpisana w przestrzeń życia. Między nie-miejscem pamięci a miejscem nie-pamięci
Paulina Kubas, Performatyka uwodzenia na przykładzie Don Juana Tenorio Józefa Węgrzyna
Aleksandra Kuzemko, Sztuka, którą można zabić. Problematyka ekspozycji obiektów stworzonych z żywych tkanek i komórek – na przykładzie wybranych prac twórców projektu: The Tissue Culture & Art Project
Marek Mardosewicz, Livestreaming jako nowy trend w kulturze. Na przykładzie twitch.tv
Marta Pajewska, „Moje ciało mówi do mnie…” – Różewicz w przestrzeni rapu
Mirosław Płonka, Performatywność polowania na nazistów w świetle filozofii Hannah Arendt
Nina Rachwał, Zamach na Abrahama Lincolna – analiza przestrzeni i scenariusza wydarzeń
Ewa Tadrowska, Pisarz performer. Strategie autokreacji pisarza na przykładzie Jacka Dehnela
Joanna Wisłowska, Sprawczość stołu. Relacja pomiędzy przedmiotem i człowiekiem
Paula Wojciechowska, Akt profanacji – mechanizmy wpływające na jego zaistnienie w produktach kultury masowej
2015
Magdalena Bałajewicz, Forma otwarta. Od dzieła do wykonawcy. Bogusław Schaeffer i Miles Davis jako przykład przemian muzyki i dramatu w XX wieku, promotor: dr Wanda Świątkowska
Ewa Bednarczyk, „Kalevala" i jej wpływ na kształtowanie się fińskiej tożsamości i sztuki narodowej XIX wieku, promotor: dr Wanda Świątkowska
Klaudia Laś, Analiza projektu „Situation Rooms" Rimini Protokoll z perspektywy dramaturgii doświadczenia. Strategie wytwarzania doświadczenia widza, promotor: dr Wanda Świątkowska
Julia Lizurek, Doświadczyć niewidzialnego. Analiza filmu oraz doświadczenia widza „Blue" Dereka Jarmana, promotor: dr Wanda Świątkowska
Kamil Mularz, Uobecnianie obcości w kulturze popularnej. Freak show w teledyskach zespołu Die Antwoord, promotor: dr Wanda Świątkowska
Sylwia Prokop, Gregory House jak Sherlock Holmes. Wykorzystanie schematu oraz cech powieści detektywistycznych Arthura Conana Doyle'a o Sherlocku Holmesie w serialu medycznym „Dr House", promotor: dr Wanda Świątkowska
Aleksandra Rykała, Performatywne konstruowanie wizerunku Marilyn w spektaklu „Persona. Marilyn" Krystiana Lupy, promotor: dr Wanda Świątkowska
Tomasz Stefanowicz, Re-produkcja obecności Jana Pawła II, promotor: dr Wanda Świątkowska w oknie
Katarzyna Szatyłowicz, Guilty pleasure, czyli disco polo. Fenomen zjawiska disco polo na polskiej scenie muzycznej, jego ugruntowania historyczne oraz spojrzenie na kulturę disco polo w kontekście performatywności, promotor: dr Wanda Świątkowska
Jadwiga Wąsacz, Performanse jurodiwego , promotor: dr Wanda Świątkowska
Patrycja Wróbel, Pływanie sportowe jako performans kulturowy, organizacyjny i techniczny, promotor: dr Wanda Świątkowska
2014
Justyna Abramczyk, Architektura sakralna i postsakralna, promotor: dr Ewa Bal
Daria Bilska, Jim Morrison-sztuka umierania. Strategie interpretacji kulturowego mitu, promotor: dr Ewa Bal
Sabina Chwastyk, Od starożytnego rytuału do współczesnego performansu. O rozwoju olfactory artu, promotor: dr Ewa Bal
Krzysztof Domin, Żywe obrazy. Perfromanse w witrynach amsterdamskiej dzielnicy czerwonych latarni, promotor: dr Ewa Bal
Aleksandra Sowa, Teatr postdramatyczny, performatyzowanie teatru, a może estetyka performatywności? O trzech spojrzeniach na ewolucję współczesnego teatru, promotor: dr Ewa Bal
Weronika Trzepla, Boże Chroń Nas Wszystkich - God Save Us All. O performatywnych aspektach funkcjonowania monarchii brytyjskiej, promotor: dr Ewa Bal
Joanna Pawłowska, Rower na tle teoretycznych koncepcji narracyjności historii oraz taktyk oporu. Specyfika pracy kurierów rowerowych, promotor: dr Ewa Bal
2012
Justyna Luranc, Performatyka koncertów Motions Trio, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Barbara Man, Top Model, prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Julia Szczęsna, Żywe pomniki, prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Justyna Blicharz, Performatyka koncertu muzycznego - zespół Duch, prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Katarzyna Lemańska, Teatr rozszerzony Wojtka Ziemilskiego, prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Katarzyna Nowak, Budowniczy tła scenicznego w Częstochowie, prof. dr hab. Dariusz Kosiński
2011
Alicja Górkiewicz Akademia Ruchu – poetyka codzienności, prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Tomasz A. Kalita, OPOWIADANIE – próba analizy struktury gier narracyjnych i nazw pustych Fikcji, prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Dorota Kawęcka Dramaturgia wydarzenia muzealnego. Publiczność za kulisami Natural History Museum w Londynie, prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Dagmara Łuba, Chór sportowy. Masowe performanse kibiców KKS Lech Poznań, prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Małgorzata Maciejewska, Fotografia i Śmierć. Śmierć na Fotografii. Wiktoriańska fotografia post mortem jako przykład teatralizacji śmierci, prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Anna Matras, „Jarocin! Rock and roll!" – scena punkrockowych przedstawień. Ciało zbiorowe koncertów w Jarocinie (1982 – 1987), prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Jakub Papuczys, Od wielości do emancypacji, czyli efekt „realności" w teatrze Mai Kleczewskiej, prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Katarzyna Peplińska ,,Polskość, którą kocham i której nienawidzę." Problematyka polskości w spektaklach Jana Klaty: Szajba oraz Utwór o Matce i Ojczyźnie, prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Joanna Zielińska, Relacje między plastyką teatralną a tańcem w twórczości Merce'a Cunninghama, prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Sokolova Olesya, Dramaturgia Nikołaja Kolady na polskich scenach ostatniej dekady , promotor: prof. dr hab. Małgorzata Sugiera
Maria Napieraj, Dramaturgia oper Johna Adamsa, promotor: dr hab. Mateusz Borowski
2010
Bubrowiecka Kamila, Teksty gry Krystyny Miłobędzkiej, pod kierunkiem dr Mateusza Borowskiego
Dziedzic Agnieszka, Wybrany dramaty Nikołaja Kolady w kontekście dramaturgii subiektywnej,pod kierunkiem dr Mateusza Borowskiego
Kawęcka Dorota, Dramaturgia wydarzenia muzealnego. Publiczność za kulisami Natural History Museum w Londynie , pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Stasiowska Justyna, Strategie campu w „Śmierć i dziewczyna I-V. Dramaty dziewczynek" Elfride Jelinek, pod kierunkiem dr Mateusza Borowskiego
2009
Śledź Zofia, Wykorzystanie tragedii greckiej jako modelu teatru politycznego we współczesnym teatrze polskim. Próba analizy porównawczej „Bachantek" Krzysztofa Warlikowskiego, „Fedry" Mai Kleczewskiej i „Orestei" Jana Klaty, pod kierunkiem dr Mateusza Borowskiego
Wojnowski Konrad, „Dramat eksperymentu"? Wątpliwości wokół kategorii tragedii w dramacie elżbietańskim, pod kierunkiemdr Mateusza Borowskiego
2008
Biegaj Irmina, Wdzieranie się pod skórę. „Twin Peaks" jako furtka do świata postmodernistycznych rozwiązań dramaturgicznych, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Gabryel Aniela, Trening w Teatrze Pieśń Kozła, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Jamrozik Żaneta, Od Andy'ego Warhola – pop artefaktu do Andy'ego Warhola – pop idei, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Kacwin Marta, Między awanturnikiem a hetmanem. „Mazepa" Juliusza Słowackiego jako brakujące ogniwo opowieści mitycznej, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Linek Agata, Znaczenie postaci Don Juana na podstawie „Zwodziciela z Sewilli" i „Kamiennego Gościa" Tirso de Moliny oraz „Kamiennego Gościa" Aleksandra Puszkina pod kierunkiem prof. dr hab. Włodzimierza Szturca
Wieliczko Agnieszka, Karnawał i motywy karnawałowe w „Wędrówce Mistrza Kościeja" Michela de Ghelderode, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Zielińska Justyna, Od szeptu do krzyku, czyli Schubertem deszyfrowanie dodekafonicznych kompozycji dramatopisarskich Elfride Jelinek , pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
2010
Kamila Bubrowiecka, Teksty gry Krystyny Miłobędzkiej, promotor: dr hab. Mateusz Borowski. Agnieszka Dziedzic, Wybrane dramaty Nikołaja Kolady w kontekście dramaturgii subiektywnej, promotor: dr hab. Mateusz Borowski
2009
Zofia Śledź, Wykorzystanie tragedii greckiej jako modelu teatru politycznego we współczesnym teatrze polskim. Próba analizy porównawczej „Bachantek" Krzysztofa Warlikowskiego, „Fedry" Mai Kleczewskiej i „Orestei" Jana Klaty, promotor: dr hab. Mateusz Borowski