Prace magisterskie

2015

Barbara Duchalska, Medialne performanse mody w latach 2010 - 2015. Strategie ustanawiania władzy, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Barbara Man Bitwa o gender, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Ewa Majchrzyk, Beatlemania jako przykład wyprodukowanego fenomenu, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Jadwiga Maciejewska Ustanawianie prawdy, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Katarzyna Ożgo Kobiece przyjemności popularne. Przeciwko feministycznej krytyce kultury popularnej, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Kaja Podleszańska Aktywizm feministyczny jako forma demokracji performatywnej, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Róża Szafranek, Taktyki działania stereotypizowanych partnerów w związkach z dużą różnicą wieku, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Olga Ziopaja,  Taniec jazzowy w teatrze tańca – historia i działalność Kieleckiego Teatru Tańca w kontekście specyfiki tańca jazzowego, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Piotr Urbanowicz, Mechanistyczne aspekty romantyzmu na przykładzie wybranych fragmentów publicystyki i dzieł prozatorskich Adama Mickiewicza oraz „Podróży do Ziemi Świętej z Neapolu" Juliusza Słowackiego, promotor: dr hab. Mateusz Borowski

Radosław Sławomirski, Miłość w twórczości Władimira Wysockiego, promotor: dr hab. Wojciech Baluch

Diana Ziąbek, Między strojem a nagością – cielesność jako kostium, promotor: dr hab. Wojciech Baluch

 

2014

Tomasz A. Kalita, Dekadencja nowożytności w świetle sporu Napoleona Cybulskiego i Juliana Ochorowicza, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Justyna Luranc Między sceną, a widownią. Studium relacji koncertowych, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

 

2013

Agnieszka Dziedzic, Teatr lalek w Polsce – próba ujęcia krytycznego, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Alicja Górkiewicz,  Katalonia. Spółka z ograniczoną niepodległością, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Dagmara Łuba,  Seryjnie nieludzcy. Przedstawienia istot nieludzkich w wybranych współczesnych serialach telewizyjnych, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Katarzyna Lemańska i Karolina Wycisk,  Strategie i taktyki remiksowania a działalność instytucji na przykładzie projektu RE//MIX w komunie//warszawa, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Anna Matras,  Slow Food i współczesne performanse smaku, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Jakub Papuczys, Tour de France – performatywny wymiar największego kolarskiego wyścigu na świecie, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Katarzyna Peplińska, Uwodzeni demokracją. Polska demokracja przedstawieniowa, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Agnieszka Wieliczko Maska superbohatera, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Joanna Zaguła, Ucieczka przed nazwaniem. Performanse hipsterów wobec systemu mody, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

 

2012

Anna Bocheńska, Kobiecość jako niewyrażalność – (nie)obecne bohaterki dramatów Juliusza Słowackiego, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Bartłomiej Harat, Performans polityczny: prawybory w Platformie Obywatelskiej i żałoba po katastrofie smoleńskiej, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Dorota Nawrot Teatr instalacją, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Justyna Stasiowska, „This is the Real Thing" – strategie manipulowania aparatem percepcyjnym odbiorcy poprzez wykorzystanie postaci DJ-a w zaprogramowanej w tekście sytuacji teatralnej, promotor: dr hab. Mateusz Borowski

Agata Kołodziej, Poezja jako wydarzenie. Performatywne aspekty slamu poetyckiego, promotor: dr hab. Mateusz Borowski

Maria Napieraj, „Nixon w Chinach" i „Doctor Atomic" Johna Adamsa w perspektywie opery epickiej Brechta, promotor: dr hab. Mateusz Borowski

 

2011

Dobrawa Branicka, Rzeczywistość poszerzona jako „miejsce prawdy". Zastosowanie technik teatralnych w procesie psychoterapeutycznym, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Aniela Gabryel Strategie montażowe jako dramatyzacja rzeczywistości w polskim filmie fabularnym, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Karolina Grymek Kraka i Wandy portret podwójny. Legenda Stanisława Wyspiańskiego w perspektywie strukturalnej, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Żaneta Jamrozik, Obrazy kobiecości. Kobiecość w wybranych filmach Jean-Luca Godarda i Todda Haynesa, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Barbara Madany, Współczesny teatr niderlandzki, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Ewelina Marciniak, Wieczór Trzech Króli albo Co zechcecie,czyli o cudowności pragnienia i pożądania, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Dorota Miśka, Adama Mickiewicza dramaturgia doświadczania Wielkopolski, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

Łukasz Zatorski, „Utopia w działaniu". Strategie performatywnej obecności w sferze publicznej środowiska Krytyki Politycznej, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński

 

2010

Chabros Kinga, KimKi-duk – świadomość rzeczywistości, pod kierunkiem dr Wojciecha Balucha

Ciemniewski Marcin, Dramaturgia muzyczna południowoindyjskich tradycji teatralnych: Mudijettu, Kudijattam, Kathakali, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery

Felvidéki Eszter, Wariacje na temat konstrukcji postaci w dramacie współczesnym: postaci wielogłosowe, zmultiplikowane figury, palimpsesty, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery

Kiwak Monika, Figura ciała okaleczonego w dramaturgii Sarah Kane i jej korelacje ze sztuką współczesną, pod kierunkiem dr Joanny Zając

Kufel Marta, Poza teatr śmierci. Liturgia najniższej rangi Tadeusza Kantora, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery

Marciniak Magdalena, Myśl teatralna Rolanda Barthesa, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery

Sieroń Anna, Wszyscy inni zostali wyeliminowani. Wykorzystywanie motywów literatury wysokiej w literaturze popularnej na przykładzie powieści kryminalnej z użyciem strategii recyklingu, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery

2009

Dzieciuchowicz Iga, Słowo, ciało, śmierć – ikony popkultury jako bohaterowie dwóch spektakli Krystiana Lupy „Factory 2" i „Tryptyku. Persona/ Marylin", pod kierunkiem dr Joanny Zając

Hankus Marta, Program „Dilettante – teatr w ruchu" jako model aktywności w zakresie pedagogiki teatru, pod kierunkiem dr Joanny Zając

Kulik Agata, Destrukcja rodzi destrukcję, czyli uciekinierzy, azylanci i banici – portret emigrantów polskich w dramaturgii współczesne, pod kierunkiem dr Joanny Zając

Rodzińska-Nair Justyna, Kalarippajatu a sztuki performatywne, pod kierunkiem dr Joanny Zając

Stępniak Grzegorz, Opowiedzieć wykluczenie – afroamerykańskie dramatopisarki i storytelling, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery.

2008

Chmielewska Matylda, Transwestytyzm i jego reprezentacja w europejskim i amerykańskim dramacie współczesnym, pod kierunkiem dr Joanny Zając

Danilewicz Katarzyna, Różne modele rapsodyczności w tekstach pisanych dla teatru Daniela Danisa , pod kierunkiem dr Joanny Zając

Goc Anna, W poszukiwaniu „nowego dramatu narodowego". Elżbieta Bośniacka i jej „Przeor Paulinów", pod kierunkiem dr Joanny Zając

Kobus Olga, Mityczna męskość i mit męskości. Antyczni herosi i ich nowożytni następcy we współczesnych dramatycznych transpozycjach Sarah Kane, Pera Olova Enquista, Willy'ego Kyrklunda, Dei Loher, pod kierunkiem dr Joanny Zając

Kozłowska Monika, Ludzie tacy jak my. Reprezentacja problemu bezdomności w polskim dramacie i teatrze współczesnym, pod kierunkiem dr Joanny Zając

Majer Agnieszka, Rola kobiety w społeczeństwie według Kościoła Katolickiego. Dialogi i stereotypy,  pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery

Michalik Justyna, „Święta nierządnica" – stereotypizacja obrazu kobiety w Teatrze Śmierci Tadeusza Kantora, pod kierunkiem dr Joanny Zając

Nizioł Agnieszka, Taniec z cieniem podświadomości. Przekraczając granice – pomiędzy autentycznością a hybrydyzacją w teatrze Erica de Voldera, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery

Ochman Anna, Zatańczyć kosmiczną mandalę – taniec klasyczny Jawy Środkowe, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Piekarczyk Anna, Performatyka seksualności i jej wpływ na system wyobrażeń społecznych,pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Zdebska-Schmidt Joanna, Kreowanie świata. Obraz rzeczywistości najnowszego polskiego dramatu w kontekście Reality TV , pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Ziomek Łukasz, Lupa czyta Bernharda, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

 

2007

Berestecka Anna, Dramaturgia dźwięku, dramaturgia ciszy w spektaklach Christopha Marthalera, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Herbut Anna, Niewygodna sztuka. Funkcje i strategie performance'u kobiecego, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Karlińska Aleksandra, O postaciach kobiet w dramaturgii Bernard-Marie Koltèsa, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Kireńczuk Tomasz, Od sztuki w działaniu do działania w sztuce. Filippo Tommaso Marinetti i teatr włoskich futurystów, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Lipska Anna, Lacrimosa Teatru Pieśń Kozła w świetle teorii mimetyczno-ofiarniczej René Girarda, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Michalak Hubert, „Przyłącz się do tego wozu". Kurs Filipa jako performans. Analiza fenomenu,pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Nitsch Weronika, Formy linoskoczkowe i niebezpieczne przejścia między teatralnymi gatunkami w scenariuszu Krystiana Lupy do spektaklu „Zaratustra", pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Reputakowski Marcin, Mecz piłkarski jako widowisko. Między teatrem a telewizją, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Sobol Paulina, „Piekielna kombinacja". Odwrócony rytuał, karnawał i groteska w „Iwonie, księżniczce Burgunda" Witolda Gombrowicza, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Załęczna Iga, Lament w tragedii greckiej. Struktura pogrzebowa jako model interpretacyjny tragedii, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

 

2006

Dąbek Agata, Polski Faust. Analiza „Pasji i potępienia doktora Fausta" Jerzego S. Sity w kontekście kanonicznych wersji Marlowe'a i Goethego, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery

Hajduk Bibianna, Realne/teatralne. Kreacja i percepcja rzeczywistości w wybranych dramatach Toma Stopparda, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery

Jabłońska Małgorzata, Ciało gardzienickie. Uwagi o biologii i komunikacji cielesnej w praktykach teatralnych OPT „Gardzienice", pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Lech Małgorzata, Dramat intymny sto lat później, czyli intersubiektywna dramaturgia Jona Fossego , pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery

Maniecka Marta, Między baletem a contact improvisation – zarys przemiany tańca widowiskowego w XX wieku, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Miłota Ewelina, Aktorzy jako bokserzy. Uwagi o aktorstwie w teatrze Franka Castorfa, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Ofman Anna, Teatr im. Łesia Kurbasa we Lwowie, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego

Umińska Natalia, Wobec Szekspira. Próba analizy „Wieczoru Trzech Króli" oraz „Burzy" w inscenizacji Christopha Marthalera, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery